Die ersten Anfänge der ersten Anfänge der Neuorganisation

Rein zufällig bin ich auf den Bericht eines Klausur-Treffens von einem Treffen der Ober-Wikipedianer in Frankfurt letzte Woche gestoßen

Das Ergebnis der zweitägigen Klausur(?)-Sitzung wird so zusammengefasst:

  • Clarify and redefine each committees‘ scope, role, authority and obligations
  • Clarify requirements for chapters
  • Clarify role and function of each of the private mailing lists
  • Create events committee
  • Create relationships with educational partners
  • Design a road-map for Wikimedia technology
  • Develop regional conferences and programs
  • Expand the board
  • Improve analyses of projects and users
  • Lobby governmental educational groups
  • Manage customer/donor communication and relations
  • Start (re-)organization and where necessary staffing
  • Structure and organize PR
  • Update Bylaws

Ist irgendein Punkt dabei, der nicht seit Jahren immer wieder angesprochen wird?

Erster Kommentar auf der Diskussionsseite:

sounds like marketbabble to me –Jollyroger 09:44, 26 October 2006 (UTC) real expert in marketbabble